Lier Actueel - Lierinbeeld

×
Home Actueel Nieuws - archief Verkeersberichten Over LierActueel Contact Gebruiksvoorwaarden Website Lierinbeeld
☰ Menu

Enorme belangstelling voor jaarmarkt in Koningshooikt


Lier, 21 juni 2026: De 44ste jaarmarkt annex rommelmarkt kende dit jaar een massale belangstelling. Dit jaar had het stadsbestuur ook een ‘kraampje’ op de markt. Niet met eten of drinken maar met informatie over drie Jutse projecten.

Al vanaf 9 uur waren de straten goed gevuld, misschien om de voorspelde warmte voor te zijn. De lokale handelaars, de marktkramers, de Hooiktse verenigingen en vooral de deelnemers aan de rommelmarkt waren al vroeg ter plekke om hun stand op te bouwen . De cafés en de ruime terrassen zaten snel eivol.
Om 11 uur was er vanop het balkon van het gemeentehuis de traditionele snoepjesworp voor de kinderen. Deze keer kreeg elk kind bij afgifte van een snoepje een prijsje. Dit jaar was er iets nieuws. Vijf genummerde snoepjes gaven recht op een extra prijsje.
Op het verhoogde podium waren er onder andere optredens van de harmonie ‘De Verenigde Muzikanten’, de fusie harmonie van ‘De Eendracht’ en de ‘Vrije Burgers’, en de dansgroep Scratch.

Tussen 10 en 15 uur stond het stadsbestuur met een ‘kraampje’ in de buurt van het gemeentehuis. Drie lopende projecten werden er toegelicht: het participatietraject rond het nieuwe park aan de Beekstraat, het project geveltuinen en de tegeltaxi en de werking rond kindvriendelijke stad. Daarnaast was er ruimte om vragen te stellen en ideeën te delen.
“Zoals voorzien in de meerjarenplanning willen we wijkbezoeken organiseren om als stad dichter bij de mensen te staan. Uiteraard is Koningshooikt voor het stadsbestuur geen wijk, laat dat duidelijk zijn. Daarom maken we er een dorpsbezoek van. De verbondenheid in onze deelgemeente is tijdens de jaarmarkt bijzonder groot, en net daarom willen we dit moment aangrijpen om hier aanwezig te zijn. Zoals beloofd, willen we inwoners betrekken bij onder meer het nieuwe park en andere projecten in de buurt. Iedereen is welkom om mee te denken”, zegt schepen Niels De Bakker.

Ook dit jaar kon je terecht in Bar Jut een evenement ingericht door Thierry Suetens en DJ Stijn VM Van Mol. Dit jaar met als thema ‘Ibizza’. Het begon om 12.00 uur met een leuke kinderdisco geanimeerd door DJ Digna. Vanaf dan wisselden de DJ elkaar af. DJ Wout mocht het feestje afsluiten.
(MSL/foto’s EP)